Zeil met vertrouwen – onze COVID 19 voorzorgsmaatregelen

02nd jun 2020
Boat in blue sea

De gezondheid en het welzijn van onze klanten en medewerkers staan voorop. Onze COVID-19-maatregelen zijn ontworpen met de aanbevelingen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en het ECDC. Het minimaliseert het contact met onze medewerkers en zorgt ervoor dat u alles heeft wat u nodig heeft voor een plezierige vakantie.

Bekijkt u op YouTube het filmpje waarin u kunt zien hoe een en ander in de praktijk uitgevoerd zal worden.

Onze basiskantoren

  • Ontsmet aan het einde van elke werkdag
  • Regelmatige desinfectie van kantooroppervlakken gedurende de dag
  • Geldautomaten en tablets worden na elke gast gedesinfecteerd
  • Bij voorkeur contactloos betalen
  • Elke basis zal onze COVID-19-maatregelen op een informatiebord weergeven
  • Het contact met onze medewerkers zal zo minimaal mogelijk zijn en het ontvangstproces zal zoveel mogelijk in de open lucht plaatsvinden

Ons basispersoneel

  • Laat de temperatuur meten voordat zij met de werkzaamheden beginnen
  • Draagt maskers wanneer men in contact komt met gasten
  • Houdt zich aan de richtlijnen voor sociale afstand (2 m onderlinge afstand)
  • Regelmatige handdesinfectie en handen wassen


BAREBOAT CHARTERS

Reinigingsproces van de boot

  • Het interieur van elk jacht wordt na iedere charter behandeld met milieuvriendelijke desinfecterende spray, voordat schoonmaakpersoneel de boot betreedt, zoals uiteengezet door WHO en ECDC
  • Desinfectie van alle binnen oppervlakken met ontsmettingsmiddel en de matrassen/ kussen/ lakens worden gereinigd
  • Voor elke charter wordt de gereinigde keukeninventaris in een verzegelde tas op de salontafel geplaatst en wordt ontsmet beddengoed in een verzegelde tas in de hutten geplaatst
  • Er is een tweede verneveling met een milieuvriendelijke formule en desinfectie van het interieur nadat het reinigen is voltooid
  • Ten slotte desinfecteren we de buitenkant van de boot inclusief alle bergruimtes

Check in en check uit procedures

  • Slechts één gast / schipper is toegestaan op kantoor (procedures worden zoveel mogelijk buiten uitgevoerd) – de rest van de bemanning dient de richtlijnen voor sociale afstanden na te leven
  • Gasten dienen mondkapjes te dragen
  • Gasten wordt gevraagd hun handen te ontsmetten
  • Om uit te checken kan alleen de schipper deelnemen aan de technische briefing met een van onze basisteams (met een gezichtsmasker), met inachtneming van de richtlijnen voor sociale afstand.
  • Voor het inchecken mag alleen de schipper op de steiger zijn – de rest van de bemanning dient de richtlijnen voor sociale afstanden na te leven

Hygiëne aan boord

  • Schippers krijgen een mondkapje en handschoenen
  • Gasten krijgen lokale alarmnummers
  • Elk startpakket bevat 1 x 0,5 liter fles op alcohol gebaseerd desinfectiemiddel dat geschikt is voor handen en oppervlakken
  • De kombuisinventaris wordt in een verzegelde tas aan boord gebracht, zodat u deze zelf kunt opbergen.
  • Het beddengoed wordt geleverd in een verzegelde tas zodat u zelf de bedden kunt opmaken
  • Snorkeluitrusting wordt tijdelijk om hygiënische redenen niet verstrekt


CABIN CHARTERS

Onze bemanning aan boord

  • Controleert hun temperatuur tweemaal per dag en stuurt een dagelijks rapport met hun temperaturen en de gezondheid van de gasten naar de Cabin charter manager
  • Zorgt ervoor dat COVID-19-maatregelen worden nageleefd terwijl u aan boord bent en op excursies
  • Koopt waar mogelijk verpakt voedsel en desinfecteert het voedsel voordat het aan boord gaat
  • Draagt mondkapjes en handschoenen tijdens het bereiden en serveren van voedsel
  • Draagt mondkapjes op het moment dat de vereiste sociale afstand houden niet mogelijk is

Reinigingsproces van de boot

  • Het interieur van elk jacht wordt na iedere charter behandeld met milieuvriendelijke desinfecterende spray, voordat schoonmaakpersoneel de boot betreedt, zoals uiteengezet door WHO en ECDC
  • Desinfectie van alle binnen oppervlakken met ontsmettingsmiddel en de matrassen/ kussen/ lakens worden gereinigd
  • Voor elke charter wordt de gereinigde keukeninventaris in een verzegelde tas op de salontafel geplaatst en wordt ontsmet beddengoed in een verzegelde tas in de hutten geplaatst. Bedden worden niet opgemaakt.
  • Er is een tweede verneveling met een milieuvriendelijke formule en desinfectie van het interieur nadat het reinigen is voltooid
  • Ten slotte desinfecteren we de buitenkant van de boot inclusief alle bergruimtes en buitenkussens

Aan boord gaan

  • Slechts één gast is toegestaan op kantoor (procedures worden zoveel mogelijk buiten uitgevoerd)
  • Gasten dienen mondkapjes te dragen op het moment dat het niet mogelijk is de gewenste sociale afstand in acht te nemen – de bemanning zal hierop toezien
  • Gasten wordt gevraagd hun handen te ontsmetten
  • Gasten zullen één voor één aan boord gaan met inachtneming van de richtlijnen voor sociale afstand
  • Gasten ontvangen folders met COVID-19 symptomen en gedragsregels op en naast de boot, die tijdens de veiligheidsbriefing worden besproken
  • Gasten geven door middel van het ondertekenen van de gedragsregels aan dat ze deze hebben gelezen en begrepen. Dit gebeurt voor het aan boord gaan

Van boord gaan

  • Gasten zullen één voor één van boord gaan met inachtneming van de richtlijnen voor sociale afstand

Hygiëne aan boord

  • De temperatuur van elke persoon aan boord wordt dagelijks gemeten
  • Gasten dienen regelmatig hun handen te wassen en te desinfecteren – op alcohol gebaseerde ontsmettingsmiddelen zijn verkrijgbaar in de openbare ruimtes aan boord
  • De sociale afstand dient aan boord, in de salon, kuip, flybridge en andere buitenruimtes in acht te worden genomen
  • Gasten dienen zelf mondkapjes te verzorgen, minimaal 4 per dag
  • Gasten dienen alleen mondkapjes te dragen wanneer het niet mogelijk is de gewenste sociale afstand in acht te nemen – de bemanning zal hierop toezien
  • Schoenen dienen te worden uitgetrokken en gedesinfecteerd bij terugkeer aan boord en na desinfectie in individuele zakken te worden gedaan
  • Er wordt voor maximaal zes personen per keer een maaltijd geserveerd – indien nodig wordt de maaltijd op twee verschillende tijdstippen geserveerd
  • Iedereen met COVID-19 symptomen dient deze onmiddellijk aan de schipper te melden.
  • Snorkeluitrusting wordt om hygiënische redenen niet verstrekt

We kijken ernaar uit u aan boord te verwelkomen!