CABIN CHARTER FAQs
Alles wat u wilt weten over onze cabin charters.

Wat is een cabin charter?
U kunt een hut boeken aan boord van onze volledig verzorgde cabin charters met gegarandeerd vertrek, waarbij u kunt genieten van prachtige bestemmingen, mooie excursies en heerlijk eten. Het is ons doel om u een zorgeloze en zorgvuldig uitgevoerde ervaring te bieden waarvoor u geen zeilervaring nodig heeft, alleen een liefde voor nieuwe ontdekkingen!

Ontdek uw bestemming vanaf het water en ontwaak elke ochtend met een nieuw uitzicht. Onze bemanning zorgt voor u terwijl u aan boord geniet in de gezamenlijke ruimtes of in uw comfortabele tweepersoonshut met eigen badkamer. Onze vloot bestaat uit catamarans met veelal 6 hutten voor 12 gasten en onze routes duren van 3 tot 11 dagen, afhankelijk van de bestemming. Wij bieden een intieme ervaring, waar de liefde voor reizen de overeenkomst tussen de gasten is.

Onze cruises zijn modern, drijvende hotels in ’s werelds grootste zwembad. Wij hebben meer dan 15 bestemmingen wereldwijd, inclusief de Britse Maagdeneilanden, Grenada, Martinique, St. Maarten, Guadeloupe en Cuba in het Caribisch Gebied, evenals de Bahama’s. Voor een nog exotischer bestemming kiest u voor de Seychellen, Tahiti, Thailand, Bali, de Malediven of Mauritius. Dichterbij huis hebben wij Corsica en de Balearen eilanden in de Middellandse Zee. Recent hebben wij nieuwe routes toegevoegd aan Guadeloupe, de Malediven en de Grenadinen.

Elke bestemming heeft een vaste route en een vast menu bereid door uw chef-kok aan boord (inbegrepen maaltijden en drankjes kunnen variëren per bestemming – wij kunnen u adviseren). Uw professionele schipper zeilt u steeds naar een nieuw bestemmingshoogtepunt en deelt onderweg zijn lokale kennis met u.

Wat is het verschil tussen een cabin charter en een all-inclusive bemande charter?
Bij een cabin charter hoeft u niet het hele jacht exclusief af te huren en u kunt volledig ontspannen doordat de route vooraf is vastgesteld. U hoeft zich ook niet te bekommeren om de provisioning, er is een vastgesteld menu wat is inbegrepen bij uw reis. U reist samen met gelijkgestemde gasten en u kunt erop rekenen dat alle routes gegarandeerd uitgevoerd worden, ongeacht hoeveel hutten er zijn geboekt.

Waar bieden jullie cabin charters aan?
Wij bieden vakanties aan in enkele van de beste zeilbestemmingen ter wereld, inclusief het Caribisch Gebied, Bahama’s, Azië, Indische Oceaan, Pacific en Middellandse Zee:

    • Caribbean: Zeil in de Britse Maagdeneilanden, St Maarten, Martinique, Cuba, Guadeloupe of Grenada, om te genieten van de authentieke en ontspannen Caribische sfeer. 
    • Bahama’s: Ontdek de Abaco en Exumas eilanden met mooie eilandjes en inhammen, gouden stranden en een diverse historie. 
    • Indische Oceaan: Dompel uzelf onder in de Seychellen, Malediven of Mauritius voor de beste snorkelmogelijkheden, zwemmen en duiken en natuurlijk de unieke flora en fauna. 
    • Frans Polynesië: Ontdek Tahiti en de Society Eilanden, inclusief Bora Bora, Raiatea en Rangiroa.
    • Verre Oosten: Ga naar Phuket, Thailand en laat ons u meenemen op een tocht langs kalkstenen rotsen, Phang Nga Bay en onvergetelijke stranden in de Zee van Andaman. 
    • Indonesië: reis naar het oosten van Bali om de lagunes van Lombok te ontdekken met traditionele dorpjes en imposante baaien. 
    • Middellandse Zee: Bevaar het Scandola Natuurpark in Corsica en verwonder u over de biodiversiteit, of ga naar de Balearen eilanden voor een tocht langs Mallorca’s prachtige baaien en stranden.

Wie zijn de bemanningsleden op een bemande charter?
Uw bemanning bestaat uit een professionele schipper die het jacht vaart en een kok om de maaltijden te bereiden. Alle bemanningen worden geselecteerd vanwege hun expertise in zeilen, koken en service niveau maar ook vanwege hun lokale kennis. Bemanningen zijn exclusief voor het specifieke jacht en zij verblijven full time aan boord.  

Kan ik contact opnemen met de bemanning voordat ik boek of vertrek?
Wij kunnen u vooraf niet in contact brengen met uw bemanning, maar eventuele speciale wensen kunnen wij altijd met hen bespreken. U kunt vertrouwen op hun kennis en ervaring.

Wie verblijven er met mij aan boord in de andere hutten?
Samen met de bemanning zijn er ook andere gasten van verschillende nationaliteiten aan boord. Uit ervaring weten wij dat er altijd een mix van leeftijden is, maar dat iedereen houdt van reizen en avontuur.

Hoe zien jullie jachten eruit?
Wij investeren fors in onze vloot en al onze cabin charter catamarans zijn luxe, ruim en comfortabel. Ze zijn van diverse bouwjaren, maar allemaal worden ze regelmatig onderhouden en indien nodig krijgen ze een refit. De catamarans zijn tussen 44ft en 82ft en wij zenden u uitvoerige informatie over de catamaran bij uw offerte.

Wordt de reis geannuleerd als niet alle hutten zijn verhuurd?
Al onze cabin charters hebben gegarandeerde vertrekdata ongeacht het aantal verhuurde hutten.

Wat is inbegrepen?

  • Maaltijden en drankjes: Maaltijden zijn altijd op basis van Volpension en worden ’s morgens, ’s middags en ’s avonds geserveerd. Tijden kunnen variëren afhankelijk van de route en aankomsttijden. Drankjes variëren per bestemming. Informatie is beschikbaar op onze website en wordt ook verstrekt bij uw prijsopgave.  
  • Drank: Water, thee en koffie zijn inbegrepen bij elke maaltijd. Frisdrank en alcoholische dranken, inclusief tafelwijn en lokale aperitieven (punch, rum en fruitsap) kunnen ook inbegrepen zijn, afhankelijk van uw bestemming. Wanneer deze dranken niet inbegrepen zijn kunt u ze aan boord tegen betaling bestellen. Informatie is beschikbaar op onze website en wordt ook verstrekt bij uw prijsopgave.   
  • Snacks: In de middag wordt thee met lekkernijen geserveerd. 
  • Beddengoed: Twee sets beddengoed, handdoeken en strandlakens per hut per week zijn inbegrepen.  
  • Watersport: Snorkeluitrusting, kajak en paddleboards zijn op de meeste routes beschikbaar. 
  • Schoonmaak: De algemen ruimtes worden schoongemaakt door de bemanning, uw privé hut niet.  
  • Air-conditioning: de hutten beschikken over airco tussen 08.00 en 22.00. ’s Nachts worden ze uitgezet om geluidshinder te voorkomen. De hutten blijven koel door het openen van luiken en er zijn kleine ventilatoren in de hutten. 

Wat is niet inbegrepen?

  • Vluchten, reisverzekering en transfers: De meeste bases kunnen uw transfer verzorgen. Vraag ons om een prijsopgave. Wij verzorgen alleen transfer van de luchthaven naar de basis en vice versa, als u in een hotel verblijft kunt u uw transfers via het hotel reserveren. 
  • Cash box: Dit dient u ter plaatse contant aan de bemanning te betalen voor lokale kosten. Afhankelijk van de bestemming zijn deze kosten voor:  
    • Douane gelden 
    • Nationale park kosten en vaarbelastingen 
    • Toeristen belasting en landingsgelden op de eilanden
    • Aanmeerkosten 
    • Eventuele aanvulling van water, brandstof of gas en verse producten 
    • Diversen (aanschaf gebroken serviesgoed, visgerei etc)
  • Wi-Fi: Wi-Fi is niet beschikbaar
  • Diving: Scuba duiken is niet inbegrepen en kunnen wij niet voor u verzorgen 
  • Fooi. Wij adviseren tussen 5% en 10% van de charterkosten wanneer u tevreden bent met de geboden service.

Kan ik voorbeeld menu’s zien?
Voorbeeld menu’s zijn niet beschikbaar, omdat de koks een variëteit aan lokale producten gebruiken die tijdens uw charter beschikbaar zijn. Maaltijden bestaan uit twee of drie gangen.

Hoe wordt omgegaan met speciale dieetwensen?
 Wij kunnen de kok informeren over eventuele dieetwensen, maar er worden geen speciale maaltijden bereid. Er is altijd veel groente en fruit aan boord. Vraag ons om advies.

Hoe flexibel is de route van een all-inclusive cabin cruise/charter?
Onze routes zijn met zorg samengesteld om u de mooiste plekjes van een bestemming te laten zien. De routes zijn niet flexibel, ook niet als u alle hutten op het jacht heeft geboekt. 

Hoe kan ik beschikbaarheid nagaan of boeken?
U kunt beschikbaarheid nagaan op onze website, maar neemt u gerust contact op met ons ervaren team voor informatie en advies.

Wat is inbegrepen in de offerte?
In uw offerte wordt aangegeven wat wel en niet is inbegrepen. Hierin vindt u ook de lokaal te betalen kosten zoals de Cash Box, transferkosten en fooien.

Houdt u een hut voor mij in optie tot ik beslis?
Wij kunnen een hut voor enkele dagen voor u in optie zetten, zodat u de tijd heeft om uw vliegreis te boeken. Binnen 8 weken voor vertrek kunnen wij slechts een optie van één dag nemen.

Hoeveel bedraagt de aanbetaling?
De aanbetaling bedraagt 30% en de eindbetaling dienen wij uiterlijk 8 weken voor vertrek te ontvangen. 

Hoeveel betaalt een alleenreizende voor het alleengebruik van een hut?
Het éénpersoonstarief is meestal 70% van het tarief voor twee personen. Dit is afhankelijk van het jacht en van de tijd van het jaar. Vraag ons om advies of een prijsopgave.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
Wij raden het afsluiten van een goede annuleringsverzekering aan, mocht u moeten annuleren wegens onvoorziene omstandigheden. Onze annuleringskosten zijn:

  • Tot 90 dagen voor vertrek: 30% van de boothuur 
  • 89 – 60 dagen voor vertrek: 50% van de boothuur
  • 59 – 30 dagen voor vertrek: 75% van de boothuur
  • Binnen 30 dagen voor vertrek: 100% van de boothuur

Heb ik een verzekering nodig?
Wij raden u zeker een reisverzekering aan die onverwachte kosten kan dekken.

Hoe weten wij welk jacht wij krijgen en is dit gegarandeerd ten tijde van de boeking?
Het jachttype staat op uw offerte en boekingsbevestiging. Soms moeten wij het boottype wijzigen door onvoorziene omstandigheden, maar u krijgt altijd een vergelijkbaar jacht.

Kan ik kiezen welke hut ik reserveer?
U kunt een voorkeur uitspreken voor een hut. Wij kunnen uw voorkeur niet garanderen, maar wij doen ons best op basis van wie het eerste heeft geboekt / het eerst een hut heeft aangevraagd.

Zijn er leeftijdsbeperkingen voor kinderen?
Nee, kinderen van alle leeftijden zijn welkom.

Hoe kunnen wij nagaan of er speciale aanbiedingen zijn?
U kunt speciale aanbiedingen vinden op onze website. Als u een datum selecteert ziet u direct de korting die van toepassing is.

Welke routes zijn beschikbaar tijdens de Feestdagen?
In deze periode vertrekken onze Cabin charters in de Pacific, Indische Oceaan en Azië. De meeste routes in het Caribisch Gebied worden niet uitgevoerd tijdens de feestdagen, omdat alle jachten worden ingezet voor onze Bemande Charters.

Op welke dag vertrekken de jachten?
Dit is afhankelijk van de bestemming, maar vaak op zaterdag. Check dit op onze website.

Wat gebeurt er als het weer verandert?
De schipper kan besluiten de route aan te passen in geval van slecht weer.

Hoe komen gasten aan wal vanaf het jacht?
De bemanning brengt de gasten aan wal met de bijboot.

Wat gebeurt er tijdens de welkomstdrankjes?
De bemanning verwelkomt de gasten en geeft een briefing.

Is er een kledingvoorschrift?
Er is geen kledingvoorschrift. Luchtige zomerkleding met eventueel een shirt of vest met lange mouwen voor ’s avonds.

Wat voor schoenen draag ik aan boord?
U loopt het best op blote voeten.

Moeten aan boord zwemvesten gedragen worden?
Zwemvesten worden gedragen op aangeven van de schipper. Kinderen zouden te allen tijde een zwemvest dienen te dragen.

Kan ik mijn föhn of krultang gebruiken aan boord?
Vaak is dit mogelijk, maar het hangt van het jacht af. Vraagt u dit voor vertrek. Een föhn is niet aanwezig in de hut. De tropische wind is overigens de beste haardroger!

Kan ik mijn telefoon en tablet opladen aan boord?
Dit kan meestal wel, maar dit is afhankelijk van het boottype.

Hoeveel contant geld moet ik meenemen?
Dit is aan u. Aan boord heeft u niet veel geld nodig, maar als u aan wal gaat is wat contant geld altijd handig.

Wat is het rookbeleid aan boord van de jachten?
Roken is alleen toegestaan helemaal achterop de catamaran, rekening houdend met de niet-rokende gasten.